DUNIA PENDIDIKAN

DUNIA PENDIDIKAN

THE FISHERMAN AND THE LITTLE FISH

Cerita Bahasa Inggris – A poor Fisherman, who lived on the fish he caught, had bad luck one day and caught nothing but a very small fry. The Fisherman was about to put it in his basket when the little Fish said: “Please spare me, Mr. Fisherman! I am so small it is not worth while to carry me home.
When I am bigger, I shall make you a much better meal.” But the Fisherman quickly put the fish into his basket. “How foolish I should be,” he said, “to throw you back. However small you may be, you are better than nothing at all.” A small gain is worth more than a large promise.
Terjemahan Cerita Anak Bahasa Inggris : NELAYAN DAN IKAN KECIL

eorang Nelayan miskin, yang tinggal di ikan ia tertangkap, sudah nasib buruk satu hari dan menangkap apa-apa kecuali benih yang sangat kecil. Nelayan itu akan memasukkannya ke dalam keranjang ketika Ikan kecil itu berkata: “Tolong aku, Pak Nelayan! Aku sangat kecil itu tidak layak sedangkan untuk membawa pulang.
Ketika saya lebih besar, aku akan membuat Anda makan lebih baik “Tapi. Nelayan cepat menaruh ikan itu ke keranjang.” Betapa bodohnya aku harus, “katanya,” untuk melempar Anda kembali. Namun kecil Anda mungkin, Anda akan lebih baik daripada tidak sama sekali “Sebuah keuntungan kecil lebih berharga daripada sebuah janji yang besar.

0 komentar:

Post a Comment